tirsdag 13. desember 2016

Tips for å unngå å trå feil i sosiale medier?

NTNU har laget en tweet-tagg  for en tips-liste om å trå riktig i sosiale medier. 


Kanskje kan dette bli en god felles tips-liste? :) 

Hva bør en gjøre for å unngå å trå feil i sosiale medier? 


Hvilke etiske forbehold bør en ta? 

Det fins mange erfaringer. Sjekk ut Twitter og delta du også til å bygge opp en slik samling! 

Bli med du også :)

  • Tagg Twitter-meldingen din med #sosialemedieretikk 
  • Skriv en Twitter-melding der du tenker deg godt om og kort og konsist (maks 140 tegn) formulerer et “tips” om etikk/unngå å trå feil/ting i den duren.  

Slik ble min tweet:


Gøy om flere bidrar! :) 


😊 Ekstra tips! ✋ 

Ta gjerne en titt på denne introduksjonsvideoen fra nettbaserte itfag ved NTNU om du synes bruk av sosiale media virker interessant å lære mer av. Som et ledd i utdanning ved NTNU deler jeg her mens jeg lærer, tips og råd vedrørende hvordan benytte sosiale media. Gi meg gjerne en tilbakemelding vedrørende bloggen eller innlegget. Med vennlig hilsen student ved NTNU. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på om du kan gi en tilbakemelding! :) Positiv som negativ. Alle kan kommentere og kommentarer besvares daglig.

Mvh NTNU-studenten bak nettsiden.